Η συνταγή είναι απλή: μία κουταλιά της σούπας κέτσαπ, 45.36gr. μοσχαρίσιο κιμά και μια φέτα τουρσί διαμέτρου 2.54cm. Με αυτή τη βασανιστική λεπτομέρεια στη συνταγή τα McDonald ‘s ξεκίνησαν την αλυσίδα των εστιατορίων fast food τη δεκαετία του 1950. Κάθε εστιατόριο της αλυσίδας έπρεπε να ακολουθεί τις οδηγίες έτσι ώστε όλα τα burger σε όλη τη χώρα να είναι ίδια.
Παρακάτω σας παρουσιάζουμε 14 παράξενα κόλπα που τα McDonald ‘s υιοθέτησαν για να καθιερώσουν το μοναδικό στυλ τους στην εξυπηρέτηση του γρήγορου φαγητού τη δεκαετία του 1960.
1.Δεν προσλάμβαναν γυναίκες.
Στα fast foods της δεκαετίας του ’40 και του ’50 το σερβίρισμα γινόταν στους χώρους στάθμευσης. Οι ιδρυτές της εταιρίας, Maurice και Richard McDonald θεωρούσαν πως αν κάποια γυναίκα σερβιτόρα πήγαινε σε μια οικογένεια για παραγγελία αυτό θα ήταν άβολο για την οικογένεια. Επίσης ήθελαν να προσελκύσουν πελάτες που θα έμπαιναν στα εστιατόρια τους και όχι απλά θα σταματούσαν με το αυτοκίνητό τους. Αυτή η τακτική κράτησε μέχρι και τα late ’60 όπου άρχισαν να προσλαμβάνουν και γυναίκες στο προσωπικό για να υπάρχει ισορροπία μεταξύ των φύλων.
2.Έπλεναν τα τζάμια των αυτοκινήτων.
Σαν ένα promotion που είχαν στα McDonald στις αρχές της δεκαετίας του 1960 ήταν το δωρεάν πλύσιμο των τζαμιών για τους drive-in πελάτες. Μέχρι να έρθει η παραγγελία του πελάτη ενας υπάλληλος πήγαινε και καθάριζε τα τζάμια του αυτοκινήτου. Αυτό γινόταν κυρίως για λόγους ασφαλείας, καθώς η οδήγηση με βρώμικα τζάμια ήταν δύσκολη και επικίνδυνη
3.Τίποτα δεν ήταν κατεψυγμένο.
Σήμερα σε μια κουζίνα McDonald ‘s υπάρχουν κουτιά γεμάτα με κατεψυγμένες τηγανητές πατάτες και χάμπουργκερ που διατηρούνται μέχρι και τρεις εβδομάδες στην κατάψυξη μέχρι να μαγειρευτούν. Αυτό λοιπόν δεν ίσχυε πάντα. Την δεκαετία του 1960 τα πάντα έφταναν στα εστιατόρια φρέσκα από το κρέας μέχρι και τα λαχανικά. Όμως επειδή η διαδικασία επεξεργασίας των πρώτων υλών καθυστερούσε την εξυπηρέτηση των πελατών, το 1966 σταδιακά καταργήθηκε η επεξεργασία φρέσκων προϊόντων που αντικαταστάθηκαν με κατεψυγμένα.
4.Οι κουζίνες είχαν παράθυρα.
Η εταιρεία ήθελε να φαίνεται η διαδικασία της προετοιμασίας του hamburger στους πελάτες. Έτσι το μόνο που κάλυπτε την κουζίνα ήταν οι πλαϊνές πλευρές και το μπροστινό μέρος με ένα παράθυρο όπου ο καθένας μπορούσε να πάει και να παρατηρήσει και να επιβλέψει την καθαριότητα του χώρου και τον τρόπο παρασκευής των φαγητών.
5.Ολόκληρα γεύματα κόστιζαν 45cents.
Ένα burger, πατάτες, και ένα milkshake κόστιζαν μόλις 45cents. Ήταν στόχος της εταιρίας να μπορεί να φάει μια οικογένεια περίπου με 2$ και το κατάφεραν. Παρ’όλα αυτά το 1966 η τιμή ενός χάμπουργκερ αυξήθηκε από 15cents στα 18.
6.Δεν ήθελαν για πελάτες «αλήτες».
Η οικογένεια ήταν ο βασικός στόχος των εστιατορίων. Οι εκπρόσωποι της εταιρίας έκαναν ότι περνούσε από το χέρι τους για να δημιουργήσουν ένα οικογενειακό, ευχάριστο περιβάλλον για να νιώθουν άνετα οι γονείς και τα παιδιά τους. Γι’αυτό ακριβώς το λόγο πολλά εστιατόρια φτιάχτηκαν κοντά σε εκκλησίες, σχολεία και σπίτια έτσι ώστε να προσεγγίσουν οικογένειες.
7.Τα παιδιά έτρωγαν έξι hamburgers την εβδομάδα.
Στατιστικά υπολογίζεται πως το 1963 πουλήθηκαν περίπου 800 εκατομμύρια μπιφτέκια σε 460 καταστήματα, σε 42 πολιτείες. Αυτό μεταφράζεται ότι τα παιδιά το κατανάλωναν 6 hamburgers την εβδομάδα
8.Απαγόρευσαν τους αυτόματους πωλητές τσιγάρων και τα jukeboxes.
Συνεχίζοντας την προσπάθειά τους να απομακρύνουν τους «αλήτες» από τα εστιατόρια τους δόθηκε εντολή σε όλα τα καταστήματα της αλυσίδας να μην υπάρχουν αυτόματοι πωλητές τσιγάρων και jukebox
9.Ήταν μόνο για take away fast food.
Με μέσο χρόνο συναλλαγής μόλις τα 50 δευτερόλεπτα, τα McDonald ‘s δεν είχαν πραγματικά το χρόνο ή τους πόρους για να φτιάξουν ένα χώρο που ο πελάτης θα μπορούσε να κάτσει μέσα στο εστιατόριο για να φάει. Αυτό ίσχυσε μέχρι το 1962, όπου στο Denver φτιάχτηκε το πρώτο μαγαζί με σκαμπό.
10.Εισήγαγαν το Πανεπιστήμιο για hamburgers.
Όσοι ήθελαν να κάνουν το franchise της εταιρίας έπρεπε να πληρούσαν και κάποιες προϋποθέσεις. Εκτός από τα οικονομικά έπρεπε και να κατέχουν τις γνώσεις για να παρασκευάσουν σωστά ένα hamburger. Έτσι έπρεπε να περνούν τον χρόνο τους κάνοντας μαθήματα “hamburgerology” .
11.Έφερναν στα εστιατόρια τους celebrities.
Πριν την εμφάνιση του Ronald McDonald, τα McDonald ‘s διοργάνωναν κάποιες εμφανίσεις από διάφορους διάσημους παιδικούς ήρωες και τα παιδιά ξετρελαίνονταν.
12.Δεν ήθελαν να βάλουν τη ψαροκροκέτα στο μενού τους.
Τα McDonald ‘s σήμερα διαθέτουν μια μεγάλη ποικιλία στο μενού τους. Παλιότερα υπήρχε η τάση να υπάρχουν το πολύ μέχρι 10 επιλογές στο μενού. Το 1961 παρουσιάστηκε η ιδέα να βάλουν την περίοδο της Σαρακοστής τα fish nuggets στο μενού. Το έκαναν δοκιμαστικά και αποδείχτηκε κερδοφόρο. Σήμερα τα McDonald ‘s φτιάχνονται περισσότερα από 300 εκατομμύρια fish nuggets κάθε χρόνο.
13.Ο Fred Turner ήταν το μυστικό όπλο τους.
Ο Turner αρχικά ήθελε να γίνει franchisee μέχρι που έχασε την οικονομική υποστήριξη του. Πηγαίνοντας να εργαστεί για την εταιρία, ήταν αποτελεσματικός γιατί έκανε μελέτες οπού εξασφάλισαν κέρδος στην εταιρία. Έτσι το 1977 ο Turner έγινε CEO.
14.Το σχέδιο του -Μ- στη πινακίδα των McDonald ‘s είναι επίτηδες έτσι φτιαγμένο.
Ένα -Μ- μεγάλο που φαίνεται από μακριά είναι το σήμα κατατεθέν των McDonald ‘s.
Αυτό που δεν ξέρετε όμως είναι ότι το -Μ- είναι παραπομπή στο γυναικείο στήθος.